Jag undrar..

Jag undrar om denna dag hade kunnat vara häftigare. Här kommer några saker som inte direkt gick vägen för mig idag:

På morgonen bestämde jag mig för att äta havregrynsgröt. Jag hällde upp en deciliter havregryn och två deciliter vatten i en skål. Denna smörja ställde jag sedan in i mikron och satte på tre minuter. Lilla jag gick in i vardagsrummet och sätter mig i soffan och just när jag skulle sätta på tvn så hör jag en smäll från köket. Jag flyger in i köket och öppnar mikron. Framför mig ser jag gröt som droppar ner från från väggarna och taket inuti mikron. Det var gröt-kaos på hög nivå. Inte nog med det så kommer även mamma ut ur hennes rum för att hon hade vaknat av grötsmällen. Den enda hon säger före hon vänder på klacken in i sovrummet igen är:
- Du är hopplös Emilia!
Och där står jag, mitt i gröten.

Sedan på maten så händer nästa häftiga grej. Jag var just på väg mot bordet vi skulle sätta oss i och jag var riktigt koncentrerad så jag ser inte att en buddybuddy nickar åt mig och virrig som jag är så säger jag inte hej tillbaka. När jag sedan satte mig ner så trodde jag att buddybuddyn satt bakom mig i ett annat bord. Jag vänder mig alltså om och börjar banka på ryggen som jag trodde tillhörde buddybuddyn. När han sedan vänder om så ser jag att den jag trodde var buddybuddyn inte var buddybuddyn utan det var någon annan prick som sitter och stirrar på mig med en mycket frågande blick. Dock var jag i en sån chock att jag bara glodde tillbaka.. så där satt jag alltså och glodde på någon okänd prick utan att säga ett ord. Sedan vänder jag mig om och kollar på Fanny som såg lika frågande ut som pricken bakom mig. Efter det brister jag ut i skratt och mitt: Ursäkta, jag trodde det var någon annan- replik var som bortspolad.

Tummen upp för att livet ändå kändes ganska enkelt idag bortsett från alla roliga incidenter.



Igår lyckades jag göra miniplättar utan några missöden!



 




  


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hahaha, det var så kul när du berätade det där med gröten, det lät precis som något diu skulle göra! XD när du flyttar hemifrån får du leva på pangad mikrogröt! ;)

2010-12-09 @ 18:11:31
URL: http://fannykohberg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, du är så roliga emilia!

2010-12-09 @ 18:34:30
URL: http://amandaniemis.blogg.se/
Postat av: jenny

Ja herregud alltså...

2010-12-10 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0