Julkalenderns 6e avsnitt...

... och turen har kommit till


Här kommer avslöjandet; sagan om vem miss Peebrain egentligen är

 Ja, mitt riktigta namn Evelina. Precis som på min fina lilla logga är jag blond, och det verkar då och då som att jag bara har tillägnats en ärta till hjärna. Men ibland kan tillochmed jag vara smart!!
Precis som de andra chicsen är jag ca 6000 dagar färsk (dvs 16 år), men nedräkningen har börjat, och idag är det 103 dagar fyllda av glädje och förväntan till mitt 17års jubileum!

På min fritid har jag alltid någonting att pyssla med; vare sig jag vill det eller inte!!
Precis som NV som 3 av kirunachicsen redan beskrivt som en aning frihetsberövande, är MSP inte mycket sämre på den fronten!
MSP, yrkesförberedande program som innebär massa plugg. Prov, uppsatser, uppgifer och hemläxor och som löken på laxen, -lite plugg till.
Men jag gillar klassen! Fina typer där, och jag i samarbete med min Peebrain klarar väl av det mesta ganska fint ;b
Annars är det träning, husmora, och umgänge med nära och kära som är hett för mig just nu!
Jag tränar boxning sedan ca 3 år tillbaka å det gillas! God fysik får man, även om nu inte jag är det bästa exemplaret.
Jag är lite husmora, gillar att laga mat, baka, pyssla här hemma och tar över "mamma-rollen" när hon är borta. Man får se det positiva med allt; jag kan en hel del när det blir dags att hitta en egen liten lya och "producera ungar" (citat av geografilärarn, dagens lektion) ;)
Nära och kära, de består av mina vänner Kirunachicsen med flera, min fina familj och min Joakim (även känd som Joce). Fina mnniskor, de får en att må bra!!

Lite övrigt om mig:

- Mina husdjur dammråttorna brukar ibland smita från sin bur under sängen, men nu har jag uppfunnit ett mirakelvapen mot dem! - städning

- Jag har en TV från 80talet

- Min favorit färg är mystisk... Den vill som inte riktigt ge sig till känna. Lite grönt.

- Jag har ett födelsemärke nordväst om naveln.

- Jag gillar inte "vanlig" klädsmak"

- Jag gillar skarpt att gå sin egen väg och folk som gör det,  att vara en på miljonen!! ...sen hur bra jag är på det är ju en annan slant, men det sägs ju att vi alla är unika, du oxå sweetie! ;)

- Jag har ställt mig frågan, heter det "Lussebullar", "Saffransbullar" eller "Lussekatter"??
Rätt svar; Lussebullar ofc!!

- Jag Älskar Julen!! Ojojoj så mysigt och gosigt det kan bli :D


....Det var nog allt om det mystiska fenoment Peebrain för stunden.
Hope you enjoy Kirunachicsens Christmas kalender! (ja, jag hade VG i engelksa)

Lev livet, se det positiva. Gå frammåt och se möjligheterna!


Till vänster är det jag för 15 år sedan. Redan då såg jag möjligheterna; fåglar kan flyga, så varför inte jag??











Kommentarer
Postat av: Fanny

tjusigt min vän ;)

2010-12-06 @ 17:30:10
URL: http://fannykohberg.blogg.se/
Postat av: rebecca

Söt du är kvinna! :D Och förresten, det heter ju LUSSEKATTER!!!

2010-12-06 @ 17:59:51
URL: http://rebeccaafjallborg.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Nej RebeccA, det heter lussebullar!! Fast ibland säger jag också lussekatter..

vad kul att läsa om dig E!:D

2010-12-06 @ 18:48:00
URL: http://amandaniemis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0