Lucka nr 20

...och turen att klura ihop ett rim har kommit till mig, hejhopp!
Fantasin, den är ej på topp 
Men ett rim ska vi väl kunna hitta på
Så att det något i lucka nummer tjugo får stå!


Nu är julen nära
Och det är för mig en ära
Att stå för lucka nummer tjugo
Nej jag heter inte Hugo.
Det är Peebrain som skriver
Och inom mig bubblar en iver!
Full av förväntan är jag
Snart är det årets stora dag!
Julen ska firas med nära och kära
Mat ska vi förtära 
Och klappar ska vi öppna
Om tomten dyker upp ska vi ej häpna
Ty alla har vi varit snälla
Alla har fullt upp med att svälla
Av allt gott vi fyller på faten
den goda julematen!
Nu önskar jag er en God Jul
Kram från er hemul!














Kommentarer
Postat av: Amanda

Hihihahahe, bra rim hemulen! :)

2010-12-20 @ 22:42:17
URL: http://amandaniemis.blogg.se/
Postat av: jenny

haha vad fint D:

2010-12-21 @ 11:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0